Muusikauudised

Hans Christian Aavik oma Maggini viiulil soleerib taas Tallinna Kammerorkestri ees


Hans Christian Aavik ja Tallinna Kammerorkester.
Foto: Rene Jakobson

22. veebruaril astuvad Mustpeade majas kontserdisarjas „Aavik Salzburgis“ kuulajate ette viiulisolist Hans Christian Aavik ja Tallinna Kammerorkester. Aavik mängib paljukiidetud kõlaga Maggini viiulil, mis pärineb aastast umbes 1610.
 
Selle kontserdisarjaga täitub Hans Christian Aaviku ammune unistus esitada kõik imelapse Mozarti viiulikontserdid ning tutvustada publikule tema jaoks tähendusrikkaid teoseid.
 
„Tallinna Kammerorkester on absoluutselt parim koosseis, kellega seda teha. Nendega algas minu koostöö aasta aega tagasi. Kohene klikk orkestriga inspireeris mind nii väga, et siit sai alguse mõte ühisest kontserdisarjast,“ ütleb Aavik.
 
Lisaks Mozarti viiulikontsertidele, mida saab kuulda sarja „Aavik Salzburgis“ igal sündmusel, ja Mozarti rondodele, mida esitatakse kokku kolmel korral, mahub solisti sõnul igasse kontserdisse veel absoluutselt kõige meeldivamat muusikat, mida ta on tahtnud publikuga jagada, sealhulgas kuuleb ka kaasaegset muusikat.
 
„22. veebruaril mängime ühe suurteosena Mozarti 39. sümfooniat, mis on olnud üks minu lemmikutest juba väga pikalt. Iga osa on tõeline pärl ning ma olen kindel, et see ei jäta kedagi publikust ükskõikseks. Nagu sarja esimesel kontserdil, nii ka seekord esitame selle aasta Grammy võitja Jessie Montgomery nüüdismuusika pala. Montgomery „Strum” on rikkalik oma uute rütmide ning harmooniate poolest,“ räägib Aavik.
 
„Märtsi kontsert on ehitatud üles ideele kombineerida Mozarti ning Haydni looming. Selle kontserdi nüüdismuusika teos on Schnittkelt, kes kirjutas vägagi humoorikalt loo „Moz-art à la Haydn“. Aprillikuus tuleb esmaettekandele Kristjan Randalu arranžeering Mozarti loomingust viiulile ja kammerorkestrile ning kavas on ka lisaks 4. viiulikontserdile Mozarti 41. sümfoonia, mis on absoluutne tippteos ja mille finaal on tõeline tulevärk. Mais tuleb suur kontsert sarja kunstilise juhi Tõnu Kaljuste dirigeerimisel, kus Tallinna Kammerorkestrile lisaks liitub esitajate koosseisuga Eesti Filharmoonia Kammerkoor,“ lisab solist.
 
Stiilitunnetuse ja selgelt eristuva kõlaga viiulisolist Hans Christian Aavik on tähelepanu äratanud nii Eestis kui ka mitmel pool Euroopas. Tema karjäär on olnud kiire ja muljetavaldav. 2022. aasta kevadel võitis ta esimese eestlasena maineka Carl Nielseni rahvusvahelise konkursi ning seejärel pälvis ta Eesti Interpreetide Liidult aasta interpreedi preemia. Hiljuti ilmus tal live-kontsertsalvestus maailma suurima plaadifirma Deutsche Grammophoni uues sarjas „Rising Stars” platvormil STAGE +.
 
Hans Christian Aavik mängib Eesti Pillifondile kuuluval Giovanni Paolo Maggini viiulil, mis pärineb umbes aastast 1610 Bresciast Itaaliast. Poogna valmistas Victor Fétique umbes 1930. aastal Prantsusmaal. Maggini viiuli on andnud Pillifondi käsutusse perekond Sapožnin.
 
Tallinna Kammerorkester, mis asutati 1993. aastal Tõnu Kaljuste eestvedamisel, on Eesti ainus püsikoosseisuline keelpilliorkester. Orkester on äratanud tähelepanu oma kunstiliselt terviklike kavade, stiilitundliku musitseerimise ja kõrgetasemelise interpretatsioonikunstiga. 2014. aastal oli Tallinna Kammerorkester kaastegev Arvo Pärdi autoriplaadil „Adam’s Lament", mis tõi dirigent Tõnu Kaljustele Grammy.
 

Tagasi