Music News

Martin Kuuskmann soleerib ERSO ees

6. märtsil kell 19 astub Estonia kontserdisaalis koos Eesti Riikliku Sümfooniaorkestriga lavale fagotimängija Martin Kuuskmann, kes soleerib Wolfgang Amadeus Mozarti Fagotikontserdis B-duur (KV 191). Lisaks Mozarti Fagotikontserdile tulevad ettekandele Franz Joseph Haydni neljas “Pariisi sümfoonia” ehk Sümfoonia nr. 85 B-duur “Kuninganna” (La reine), mis on tuntud kui üks Prantsuse kuninganna Marie Antoinette’i lemmikteoseid, ning Felix Mendelssohni Itaalia-reisi muljeid kajastav IV sümfoonia A-duur, op.90 „Itaalia“, mida Igor Stravinski on nimetanud elegantsi parimaks muusikaliseks näiteks.

Eestis sündinud ja kasvanud, õpingute ajal Ameerika Ühendriikidesse elama asunud ning maailmas solistikarjääri teinud Martin Kuuskmann on kindlasti üks neist, kelle teeneid fagoti kui virtuoosse soolopilli tutvustamisel ei ole võimalik ülehinnata. Ajalehes „New York Times“ on tema mängu kirjeldatud kui “dünaamilist…, imetlusväärset…, köitvat”, 2007. aastal pälvis ta Grammy nominatsiooni talle kirjutatud David Chesky Fagotikontserdi plaadistuse eest. Lisaks Cheskyle on Kuuskmannile teoseid pühendanud ka Erkki-Sven Tüür, Eino Tamberg, Tõnu Kõrvits, Gregor Huebner, Christopher Theofanidis, Charles Coleman jt.

Dirigendipuldis on erakordseks kõlameistriks nimetatud Saksa dirigent Jonas Alber, kes on nõutud külalisdirigent nii sümfooniaorkestrite ees kui ooperiteatrites. Kui ta 1998. aastal, vaid 29-aastasena, sai Braunschweigi Riigiteatri muusikajuhiks, oli ta noorim sellisel positsioonil olnud dirigent Saksamaal. Praegu teeb ta koostööd paljude Euroopa orkestritega ning juhatab aina sagedamini orkestreid Hiinas, Jaapanis, Vietnamis ja Lõuna-Aafrikas. Lisaks orkestrimuusikale on ta juhatanud enam kui 50 ooperi ettekandeid Frankfurdi Ooperis, Berliini Saksa Ooperis, Viini Rahvaooperis, Hamburgi Riigiooperis ja paljudes teistes ooperiteatrites ning arvukatel ooperifestivalides.
Jonas Alber on sündinud Saksamaal Offenburgis. Ta on õppinud viiulit ja dirigeerimist Freiburgis ning lõpetanud dirigeerimise erialal Viini muusika- ja esituskunstide ülikooli, kus ta oli ka Herbert von Karajani Fondi stipendiaat.

Back