Muusikauudised

Gershon Kingsley ooperi „Raoul“ esmalavastust dirigeerib Tarmo Vaask

Bremeni Teater tõi 21. veebruaril publiku ette ameerika helilooja Gershon Kingsley ooperi „Raoul“ maailma esilavastuse, mida juhatab teatri peakoormeister ja dirigent Tarmo Vaask. Kuni 31. maini antakse sellega kevadhooajal kokku kümme etendust. Ooper on samal ainestikul (libreto autor Michael Kunze), mis Erkki-Sven Tüüri „Wallenberg“. Tegemist on pigem kooriooperiga, kus enam kui 20 solisti partiisid laulavad kooriartistid, orkestriks Bremer Philharmoniker. Tarmo Vaask sai tunnustust oma töö eest mitmes saksa ajalehes (Frankfurti ja Hannoveri lehed, Nordwest Zeitung, Bremeni Weser Kurier jt).

Saksamaal 1922 sündinud Gershon Kingsley jõudis USAsse 1946. aastal Palestiinast. Ta mitmekülgses loomingus on vaimulikke lavalisi kantaate, muusikaetendusi („Cristóbal“, „Tierra“, „Voices from the Shadow“ holokausti poeetide sõnadel) jpm. Ooperit „Raoul“ esitati esmakordselt kontsertkorras New Yorgis Goethe Instituudis 2004.

Tarmo Vaask lõpetas Tallinna konservatooriumi 1992, õppis seejärel Stuttgardi KMKs, on läbinud mitmed meistrikursused, juhatanud orkestreid ja koore Saksamaal ning Eestis. Pikemalt on ta tegutsenud Altenburg-Gera ja Heidelbergi teatreis ning Schwäbisch Gmündi Filharmoonias, aastast 2007 Bremeni Teatris. Valmistades sel hooajal Bremenis teatrikoori ette tosina uuslavastuse jaoks (sh Stravinski „The Rake’s Progress“, Ligeti „Le Grand Macabre“, Verdi „Nabucco“, Rossini „La Cenerentola“, Mozarti/Chaya Czernowini „Zaide/Adama“, Wagneri „Lendav Hollandlane“ ja „Rienzi“, Beethoveni „Fidelio“), on Tarmo Vaask praegu lisaks Kingsley ooperile ka Kálmáni „Die Csárdásfürstini“ („Silva“) dirigent selle hooajapoole 21 õhtul.

Priit Kuusk 

Tagasi