Muusikasündmuste kalender
Eesti Muusika Päevad
Esinevad:
Kirke Karja (varioola)
Kristjan Randalu (varioola)
Kavas:
Margo Kõlar (1961). Uudisteos (esiettekanne)
Marianna Liik (1992). “ReCycling” kahele mängijale varioolal ja elektroonikale (2016, esiettekanne)
Malle Maltis (1977). Uudisteos (esiettekanne)
Mart Siimer (1967). Uudisteos (esiettekanne)
Kuraator Margo Kõlar
Kontserdile võib saabuda ka pilli konstrueerija Anatol Sügis
1955. aastal otsustasid kaks kanget meest – Heino Pedusaar ja Anatol Sügis – kihlveost ajendatuna ehitada elektroonilise klahvpilli. Tollal kõige innovaatilisemate tehniliste lahendustega ja maailmas ainulaadne, muusikute poolt kõrgelt hinnatud pill sai nimeks varioola. Säranud aastaid estraadilavadel, kuid ka ulmelistes kuuldemängudes, teatrilavastustes ja filmides, jõudis elunäinud varioola viimaks Teatri- ja Muusikamuuseumi püsiekspositsiooni ning sealt juba oma nukravõitu puhkepaika – muuseumi hoidlasse.
Kuid õnneks ei pidanud see nii jääma! Mullu deponeeriti erakordne pill helilooja Margo Kõlari eestvedamisel Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia elektronmuusika stuudiosse, kus üks selle autoritest – Keemilise ja Bioloogilise Füüsika Instituudi grand old man ja teaduslikel alustel „lehesööjana” tuntud Anatol Sügis pühkis teise maailmasõja eelse malliga vaakumlampidelt tolmu ja puhus haruldusele uue elu sisse.
Milliseid väljakutseid esitab ajalooline instrument 21. sajandi heliloojatele ja interpreetidele, võib Eesti Muusika Päevadel kuulda-näha. Malle Maltise, Marianna Liiki, Mart Siimeri ja Margo Kõlari uudisteostega varioolale ja live-elektroonikale astuvad üles Kirke Karja, Kristjan Randalu ning autorid ise.
Pilet 15€: Piletilevi
Vaata ka: Eesti Muusika Päevad
Kirke Karja (varioola)
Kristjan Randalu (varioola)
Kavas:
Margo Kõlar (1961). Uudisteos (esiettekanne)
Marianna Liik (1992). “ReCycling” kahele mängijale varioolal ja elektroonikale (2016, esiettekanne)
Malle Maltis (1977). Uudisteos (esiettekanne)
Mart Siimer (1967). Uudisteos (esiettekanne)
Kuraator Margo Kõlar
Kontserdile võib saabuda ka pilli konstrueerija Anatol Sügis
1955. aastal otsustasid kaks kanget meest – Heino Pedusaar ja Anatol Sügis – kihlveost ajendatuna ehitada elektroonilise klahvpilli. Tollal kõige innovaatilisemate tehniliste lahendustega ja maailmas ainulaadne, muusikute poolt kõrgelt hinnatud pill sai nimeks varioola. Säranud aastaid estraadilavadel, kuid ka ulmelistes kuuldemängudes, teatrilavastustes ja filmides, jõudis elunäinud varioola viimaks Teatri- ja Muusikamuuseumi püsiekspositsiooni ning sealt juba oma nukravõitu puhkepaika – muuseumi hoidlasse.
Kuid õnneks ei pidanud see nii jääma! Mullu deponeeriti erakordne pill helilooja Margo Kõlari eestvedamisel Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia elektronmuusika stuudiosse, kus üks selle autoritest – Keemilise ja Bioloogilise Füüsika Instituudi grand old man ja teaduslikel alustel „lehesööjana” tuntud Anatol Sügis pühkis teise maailmasõja eelse malliga vaakumlampidelt tolmu ja puhus haruldusele uue elu sisse.
Milliseid väljakutseid esitab ajalooline instrument 21. sajandi heliloojatele ja interpreetidele, võib Eesti Muusika Päevadel kuulda-näha. Malle Maltise, Marianna Liiki, Mart Siimeri ja Margo Kõlari uudisteostega varioolale ja live-elektroonikale astuvad üles Kirke Karja, Kristjan Randalu ning autorid ise.
Pilet 15€: Piletilevi
Vaata ka: Eesti Muusika Päevad
Tagasi