Kadri Nirgi

Eesti Teatriliidu liige alates 2014
Eesti Näitlejate Liidu liige alates 2014

Kadri Kipper alustas klassikalise laulu õpinguid Heino Elleri nimelises Tartu Muusikakoolis Jelena Suiki käe all. 2007. aastal astus ta Eesti Muusika- ja Teatriakadeemiasse, mille magistrantuuri lõpetas cum laude 2012. aastal professor Jaakko Ryhäneni juhendamisel. Kadri Kipper on osalenud Eva Märtsoni, Rita Damsi, Barbara Piersoni, Kevin Smithi, Elizabeth Erlingsdóttiri, Franz Lukasovsky ja Paolo de Napoli meistrikursustel. Praegu täiendab ta end Nadia Kuremi juures.

Aastatel 2010–2012 kuulus Kadri Kipper Rahvusooper Estonia juures tegutsenud Estonia Ooperiakadeemia koosseisu. Noori lauljaid ettevalmistava projekti raames astus ta üles Mariana Mitch Leigh’ muusikalis „Mees La Manchast“, Mercédèsena George Bizet’ ooperis „Carmen“ ning Roxane'ina Eino Tambergi ooperis „Cyrano de Bergerac“. Alates 2012. aastast on Kadri Kipper Rahvusooper Estonia solist.

Tema rollide hulka Estonias kuuluvad lisaks veel Kuninganna Giuseppe Verdi ooperis „Aida“, Erika Tõnu Kõrvitsa ooperis „Liblikas“, Adina Gaetano Donizetti ooperis „Armujook“, Mabel Gibson Imre Kálmáni operetis „Tsirkusprintsess“, Gilda Verdi ooperis „Rigoletto“, Musetta Giacomo Puccini ooperis „Boheem" ning IV lilleneiu Richard Wagneri ooperis „Parsifal“. Lisaks on ta laulnud Tule ja Ööbiku rolli Maurice Raveli lüürilises fantaasias „Laps ja nõidus“ (EMTA ooperistuudio etendus 2010).

Ooperirollide kõrval on Kadri Kipper üles astunud solistina ka suurvormide ettekannetel – ta on esitanud sopranipartiid Franz Schuberti Missas nr. 2 G-duur, Ludwig van Beethoveni Missas C-duur ja Carl Orffi kantaadis „Carmina burana“. Ta on teinud koostööd dirigentidega Vello Pähn, Jüri Alperten, Risto Joost, Arvo Volmer, Lauri Sirp, Tõnu Kaljuste ja Kaspar Mänd.

Kadri Kipper on andnud soolokontserte ja laulnud erinevaid kontsertkavasid üle kogu Eesti, lisaks ka Peterburis ja Soomes. Tema lavapartneriteks on olnud pianistid Tarmo Eespere, Piia Paemurru, Riina Pikani ja Ivo Sillamaa.

Kipperil on pehme laulev tämber, mis nii kõrge soprani puhul pole sugugi tavapärane, samuti hea intonatsioon ja musikaalne tundlikkus.
Hele-Mai Poobus. Südasuvine raeooper. – Sirp, 8. juuli 2014

© EMIK 2015

EMIKi koduleheküljel olevad tekstid on kaitstud autoriõiguse seadusega. Tekste võib kasutada mittekommertsiaalsetel eesmärkidel koos viitega autorile (kui on märgitud) ja allikale (Eesti Muusika Infokeskus).