Arete Kerge

1985, Tallinn
Eesti Interpreetide Liidu liige

Arete Kerge on lõpetanud klassikalise laulu erialal 2009. aastal Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia bakalaureuseõppe dots. Nadia Kuremi lauluklassis ning 2012. aastal maksimumhindega magistriõppe Roomas Santa Cecilia konservatooriumis maestra Rebecca Bergi lauluklassis, kelle juures täiendas end Itaalias ka 2007/2008 õppeaastal. Ta on osalenud Gabriela Tucci, Renato Brusoni, Elisabeth Norberg Schulzi, Ines Salazari ja Joanna Kozlovska meistrikursustel ning täiendanud end Pesaros toimunud Rossini akadeemias maestro Alberto Zedda juhendamisel (2013).

Arete Kerge on pälvinud mitmeid auhindu ja preemiad. Ta on saavutanud esikoha Santa Chiara laulukonkursil vaimuliku muusika kategoorias Napolis, võites preemia „Chori Praefecti“ (2010), kolmanda koha rahvusvahelisel ooperilauljate võistlusel Spoletos (Concorso Comunita’ Europea, 2011) ja esikoha rahvusvahelisel Flame muusikakonkursil klassikalise laulu kategoorias Pariisis (2014). Lisaks on teda auhinnatud Santa Cecilia konservatooriumi poolt parimale lauljale jagatava preemiaga „Via Vittoria“ (2011), valitud Richard Wagneri Ühingu aasta stipendiaadiks (2015) ning pälvinud Marje ja Kuldar Sinki nimelise preemia „Noor laulja“ (2010).

Arete Kerge on esinenud solistina Eestis, Soomes, Rootsis, Norras, Venemaal, Poolas, Itaalias, Prantsusmaal, Hollandis, Iirimaal, Kreekas, Šveitsis, Kanadas, Barbadosel jm. Ta on laulnud selliste dirigentide käe all nagu Olari Elts, Tõnu Kaljuste, Martin Sildos, Carlo Palleschi, Darrell Ang, Jurjen Hempel, Hilary Griffiths, William Kunhardt ning teinud koostööd pianistidega Mihkel Poll, Piia Paemurru, Martti Raide, Rupert Dussmann, François Gassion, klavessinisti Frédérick Haasiga ja organisti Ines Maidrega. Lisaks on ta laulnud koos maailmakuulsa baritoni Renato Brusoniga tähistamaks 50 aasta möödumist maestro lavakarjääri algusest.

Arete Kerge rollide hulka kuuluvad Governess (Benjamin Britteni „Kruvikeere“), Angelica ja Genovieffa (Giacomo Puccini „Õde Angelica“), Fanny (Rossini „Abieluveksel“), Madama Vezzosa (Legrenzio Ciampi „La favola de’ tre gobbi“), Lisetta (Leonardo Leo „La Zingarella“), Kate Pinkerton (Puccini „Madama Butterfly“), Rosina (Wolfgang Amadeus Mozarti „Teeseldud lihtsameelsus“), Nella (Puccini „Gianni Schicchi“) ja Sandrina (Mozarti „Valeaednik“). Ta on laulnud Teatro Lirico Sperimentale di Spoleto teatris, Guardiagrele Ooperifestivalil, Vanemuise Teatris Tauno Aintsi lasteooperis „Guugelmuugelpunktkomm“ (2017), Händeli koomilises kantaadis „Ustav süda, sa loodad tühja“ Nargen Opera suvelavastuses (2018) ning teinud kaasa Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia ooperistuudio etendustes ning Rahvusooperis Estonia Piret Rips-Laulu lastelavastuses „Imelaps“.

Suurvormidest kuuluvad Arete Kerge repertuaari Georg Friedrich Händeli „La Resurrezione“ (Maria Maddalena), Johann Sebastian Bachi „Johannese passioon“, „Magnificat“, „Kohvikantaat“ ja kantaat „Ach Gott, wie manches Herzeleid“, Antonio Vivaldi „Gloria“ ja „Magnificat“, Wolfgang Amadeus Mozarti Reekviem, „Exultate, jubilate“ ja „Missa brevis in G“, Felix Mendelssohni „Suveöö unenägu“ ja „Magnificat“,  Marc-Antoine Charpentier’ „Te Deum“ ja „Messe de Minuit“, Giovanni Battista Pergolesi „Stabat Mater“ jpt. Ta on osalenud teater NO99 lavastuses „Pööriöö uni“ (põhineb William Shakespeare’i komöödial „Suveöö unenägu“ ning Felix Mendelssohni poolt spetsiaalselt selle näidendi jaoks kirjutatud muusikal „Ein Sommernachtstraum“), mis etendus 2018. aasta oktoobris ka Berliini kontserdimajas.

Eesti heliloojate muusikast on Arete Kerge laulnud soprani soolosid sellistes teostes nagu Marje Singi kantaat „Pärast kolgatat“, Jüri-Ruut Kanguri „Magnificat“, Hugo Lepnurme kantaat „Lunastus Kristuses“, Helen Tobias-Duesbergi „Reekviem“ ning Urmas Sisaski Missa nr. 1. 2018. aasta juunis laulis ta dirgent Tõnu Kaljuste eestvedamisel ja juhatusel Rudolf Tobiase oratooriumi „Joonas“ eestikeelse versiooni ja originaalorkestratsiooni esiettekandel.

Lisaks on Arete Kerge kirjutanud ka ise soololaule.

Vaata ka: Arete Kereg koduleht

Arete Kerge rolle:
Governess – Benjamin Britten „Kruvikeere“
Angelica ja Genovieffa – Giacomo Puccini „Õde Angelica“
Fanny – Gioachino Rossini „Abieluveksel“
Madama Vezzosa – Legrenzio Ciampi „La favola de’ tre gobbi“
Lisetta – Leonardo Leo „La Zingarella“
Kate Pinkerton – Giacomo Puccini „Madama Butterfly“
Rosina – Wolfgang Amadeus Mozart „Teeseldud lihtsameelsus“
Nella – Giacomo Puccini „Gianni Schicchi“
Sandrina – Wolfgang Amadeus Mozart „Valeaednik“
Tirsi – Georg Friedrich Händel „Ustav süda, sa loodad tühja“

EMIK 2018